Sunday, October 10, 2010

Just For You

~what should i do , SARANGHAE~

ke kiri aku musnah , ke hutan aku hilang . ke timur aku mencari dalam segenap pelusuk dunia sehingga dalamnya ke tengah kerak bumi yang belum pernah diterokai sesiapa . setinggi gunung aku jelajahi , menanti dengan penuh harapan seperti lautan meluas yang biru terbentang .


dalam kegelapan , cahaya malam diterangi cahaya keburukan lampu minyak tanah yang memenuhi kesunyian hati ini . aku yang bagaikan sang perawan bagi mencari cahaya mentari untuki menyinari kehidupan yang penuh luhur ini yang kelamnya seperti gua yang kedinginan suasananya . perlukan aku masih menantikan sang rama2 yang belum pasti hinggap di bunga kembangan yang mampu mewarnai dunia yang penuh dengan anasir ini . sedikit sinar yang mampu memberi cahaya , akan ku genggm seeratnya dan sambut kesyukuran seandainya si rama2 menjadi milik hatiku . gunung yang tggi memuncak menjadi dinding penghalang buat diriku untuk terus mngorak langkah setapak kehadapan untuk terus berjuang mempertahankan pegangan ku . adakah benar pejuangan ku ini .? adakah ku mampu mempertahankan ape yang telah ku rasakan benar di pihakku . tercatat keburukan di bahu kiriku sekiranya apa yang telah ku lakukan ini menghancurkan sinar harapan buat orang yang lebeh berhak mendapatkan kemahuan mereka . melebihkan duniaku jadikan puncanya . ku berjauhan makin kurenggangkan , dalam detik kelam , ku masih lagi keseorangan . melepaskan semua bukan sesuatu yang mudah untuk aku terus berdiri untuh tanpa sang rama yang telah lama aku pendamkan seribu satu perasaan yang tidak butuh waktu untuk aku luahkan . bukan ku jemu , bukan ku kepenatan untuk menantikan cinta darimu . kekosongan dalam diriku menjadikan ku seperti seorang insan yang telah dibiarkan . hati ku yang luhur bagaikan ditusuk lembing telah punah saat aku menantimu .


kau temukan aku , ketika ku mulai rapuh . ku mula terdampar membisu seperti debu . matahari kini takkan lagi menyinari hati yang telah lama sepi ini . terbalut pilu ketika ku jatuh saat ku tak lagi mampu menggenggam erat dirimu . berikan aku cinta , berikan aku rasa wahai si rama agar ku mampu seperti dirimu . berikan aku sentuhanmu , berikan aku rindumu agar aku mampu bertebangan di alam kayangan yang penuh dengan2 warna2 harapan . agar aku mampu hidup seperti kembali . takkan ku sesali , takkan ku tangisi semua yang telah terjadi .

bila langkahku terhenti bukan bermakna aku mengalah , hanya menanti dengan penuh senyuman . mawar pastinya sentiasa berduri .


selamat tinggal sang rama . selamat tinggal masa lalu . kalau andainya wujudnya satu hari lagi yang mempunyai ruang dan waktu , akan ku milikimu dan takkan ku biarkan kau pergi .



1 comment: